Heeft u een vraag? NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP! Tel: 0345-581835

  • Mijn account
    • (X)Inloggen

      Ik ben al klant bij Slaapspecialist van der Schuit

      Voer je e-mailadres en wachtwoord hier in om in te loggen op de website:

      Wachtwoord vergeten?

      Nog geen klant bij Slaapspecialist van der Schuit?

      • Eerdere bestellingen bekijken
      • Automatisch verstuurgegevens ophalen
      • Track je bestelling
      Nieuw bij Slaapspecialist van der Schuit
U bent hier:

Veel gestelde vragen

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Kan ik ook buiten openingstijden terecht?

    Ja, het is ook mogelijk om op afspraak buiten openingstijden onze winkel te bezoeken. Neem contact met ons op via het contactformulier of bel ons op 0345-581835.

  • Hebben jullie een showroom?

    Ja, wij hebben een showroom welke door u te bezoeken is. U bent hier van harte uitgenodigd. Onze showroom is gevestigd in Geldermalsen. Geldermalsen ligt op +/- 20 minuten van 's-Hertogenbosch en Utrecht. Vanuit Gorinchem of Nijmegen zijn wij binnen een half uur te bereiken.

  • Is alles wat op de website staat ook in de showroom te bezichtigen?

    Wij proberen het aanbod op de site zoveel mogelijk gelijk te houden met onze showroom. Wanneer een model niet in de showroom te bezichtigen is staat dit vermeld in het eigenschappen tabblad van het product.
    Het kan voorkomen dat een product tijdelijk uitverkocht is, er een collectie wijziging plaats heeft gevonden of wij een product hebben uitgeleend. Wilt u zeker weten dat het product dat u wilt zien aanwezig is neem dan vooraf contact met ons op.

  • Kan ik ook online bestellen?

    Ja, alle producten die wij in de winkel verkopen kunt u (binnenkort) ook op onze website bestellen.

  • Is het mogelijk om een afspraak te maken voor een adviesgesprek?

    Ja dat kan! Wanneer u graag op voorhand een afspraak wilt maken dan is dat mogelijk. Een van onze adviseurs zal dan tijd voor u maken. Uiteraard is het ook mogelijk om gewoon bij ons binnen te lopen!

  • Met welke levertijd moet ik rekening houden ?

    De levertijd verschillen per product en per leverancier. Om u een indicatie van de levertijden te geven hebben we voor u het een en ander op een rij gezet:

    • Boxsprings: 3 tot 6 weken;
    • Matrassen: 1 tot 5 weken;
    • Ledikanten: 2 tot 5 weken;
    • Kussens: direct tot 3 weken;
    • Textiel: direct tot 3 weken;
    • Kasten: 2 tot 5 weken;
    • Bedbodems: 2 tot 5 weken.

    Afhankelijk van uw wensen zal de levertijd variëren tussen de hierboven genoemde tijd.

  • Ik ben niet tevreden over mijn aankoop, wat moet ik doen?

    Wanneer u niet tevreden bent over uw aankoop dan horen wij dit graag van u. Vaak kunnen wij u snel een passende oplossing bieden. Houdt er rekening mee dat er altijd een gewenningsperiode is na levering van een nieuw bed. In sommige gevallen zullen wij u dan ook verzoeken om een product eerst nog iets langer uit te proberen alvorens wij andere stappen gaan nemen. 

  • Wat houdt omruilgarantie precies in?

    De aanschaf van een nieuw bed of matras is voor veel mensen erg lastig. Binnen ons adviesgesprekken nemen wij altijd de tijd om rustig een bed systeem of matras uit te proberen in onze showroom. Hierbij kijken onze adviseurs naar uw lichaamshouding en stellen vragen over het gevoel dat u hierbij heeft. In sommige gevallen komt het voor dat er gekozen wordt voor een bepaald matras welke in de praktijk toch minder prettig ligt. Om ervoor te zorgen dat u als consument dan niet vast zit aan deze "verkeerde" keuze bieden steeds meer fabrikanten een omruilgarantie op hun matrassen. Binnen een periode van 30 tot 100 dagen, afhankelijk van de producent, kunt u een product "uitproberen". Blijkt dat binnen deze periode dat u niet tevreden bent dan kan het matras geruild worden voor een ander type/hardheid. In sommige gevallen kan het matras zelf retour naar de leverancier.

  • Geeft Slaapspecialist van der Schuit omruilgarantie?

    Ja, wij bieden op vrijwel al onze matrassen en slaapsystemen omruilgarantie. Om in aanmerking te komen voor omruilgarantie stellen wij wel de volgende eisen:

    - Op matrassen en slaapsystemen geven wij uitsluitend omruilgarantie wanneer de adviseur die u in de winkel heeft geholpen ervan overtuigd is dat uw keuze passend is. Wanneer een adviseur tijdens het adviesgesprek aangeeft dat een matras of slaapsysteem niet goed aansluit bij u lichaam maar u hier toch voor kiest vervalt de omruilgarantie. Uiteraard willen wij u in een dergelijk geval wel graag helpen met een passende oplossing;

    - Er moet op een deugdelijke manier zijn omgegaan met het matras of het slaapsysteem;

    - Voor klanten die online een product hebben gekocht zonder advies van een van onze adviseurs wordt per geval bekeken wat de beste oplossing is. Neem hiervoor contact met ons op.

  • Ik heb acuut een bed nodig, wat kunnen jullie voor me betekenen?

    Soms kan een situatie voorkomen dat er op korte termijn een bed nodig is. Afhankelijk van uw wensen kunnen wij in veel van de gevallen een passende oplossing bieden. Hierbij kan gedacht worden aan een model uit onze showroom, een voorraadmodel van een van onze leveranciers of een andere oplossing. Neem contact met ons op en wij zullen ons uiterste best gaan doen om voor u een passende oplossing te vinden.

  • Hoeveel garantie zit er op jullie producten?

    Op al onze producten zit minimaal 3 jaar volledige CBW garantie. Wij zijn aangesloten bij het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen). Het CBW stelt als eis dat wij op alle producten die wij leveren minimaal 3 jaar (afbouwende) garantie geven. Tevens is hebben wij vele producten die standaard al vele langere garanties geven, oplopende tot 25 jaar! Naast de standaard fabrieksgaranties, proberen wij in overleg met u altijd tot een passende oplossing te komen, naast de standaard garanties vinden wij dat er ook zo iets is als een reële levensverwachting van een product. Zo vinden wij het onacceptabel dat een matras na 5 jaar al extreme kuilvorming heeft.

  • Zijn jullie aangesloten bij een branchevereniging?

    Ja, wij zijn aangesloten bij het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen). Het CBW heeft een aantal regels opgesteld waar wij ons aan moeten houden. In die regels wordt onder meer beschreven hoelang wij garantie moeten geven, welke zekerheden u heeft bij een aanbetaling, wat de afspraken zijn omtrent annuleringen en hoe u als klant kunt omgaan met beslissing van ons waar u het niet mee eens bent. Wij hebben uiteraard de voorkeur om in samenspraak met u als klant tot de juiste oplossing te komen!

  • Wat gebeurd er nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

    Nadat u besteld heeft gaan wij de producten bij de betreffende fabrikanten en leveranciers bestellen. Afhankelijk van de producten duurt het tussen de 1 en 6 weken voor dat deze bij ons in huis zijn. Nadat de producten bij ons binnen zijn nemen wij contact met u op om een afspraak (in overleg) in te maken om deze te bezorgen en/of te installeren. Wanneer u een product besteld welke via pakketpost bezorgd wordt zenden wij u deze na binnenkomst z.s.m. toe.

  • Worden de door mij bestelde producten ook bij mij thuis gemonteerd?

    Ja, de door u bestelde producten worden gratis bij bezorgd en gemonteerd. In sommige uitzonderlijke gevallen kiezen klanten ervoor om de producten alleen te laten bezorgen of zelfs bij ons af te komen halen. Wanneer u vragen heeft over de mogelijkheden neemt u dan contact met ons op.

  • Krijg ik korting wanneer ik een heel bed bestel?

    Veel van onze leveranciers bieden u voordeel wanneer u kiest voor een compleet slaapsysteem. De uiteindelijke prijs van de producten die u koopt wordt bepaald in goed overleg en is geheel afhankelijk van de keuzes die u maakt. Wilt u een scherpe prijsopgave ontvangen voor een bepaald slaapsysteem is dit altijd mogelijk. Neemt u hiervoor contact met ons op.

  • Het geleverde product is defect en/of beschadigd, wat nu ?

    Neem zo snel mogelijk contact met ons op! Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent met u aankoop en een kapot product is dan zeer vervelend. Afhankelijk van de situatie komen wij bij u kijken om te bepalen of iets gerepareerd of vervangen moet worden. In sommige gevallen kunnen wij u om een aantal foto's naar ons toe te zenden zodat wij het een en ander kunnen beoordelen. Uiteraard zorgen wij hierna dat er zo snel mogelijk een passende oplossing wordt geboden. Vaak betekend dit dat wij het product in zijn geheel of gedeeltelijk vervangen.

  • Mijn vraag staat er niet bij!

    Heeft u een vraag die hier niet bij staat dan kunt u ten aller tijden contact met ons opnemen.