U kunt 15% extra korting krijgen met de volgende code: opheffingsuitverkoop15. Heeft u een vraag? Neem gerust contact met ons op! Tel: 0345-581835

U bent hier:

Onze werkwijze

Een nieuw bed kopen is voor veel mensen een lastige opgave. Het is natuurlijk ook iets wat u niet elke dag doet. Wij zullen u hierbij zo goed mogelijk adviseren om zo tot een juiste keuze te komen. Voor ons is het zeer belangrijk dat u als klant tevreden bent met u aankoop. Positieve mond-op-mond reclame bereikt vaak meer dan welke manier van reclame die wij kunnen gebruiken.

We spreken hier over een bed. Uiteraard geldt een vergelijkbare werkwijze voor een matras, ledikant en alle andere producten die wij aanbieden.

Wanneer u in onze showroom bent zullen wij u adviseren door middel van de volgende stappen:

  1. We stellen u een aantal vragen om de wensen voor uw bed duidelijk in beeld te brengen;
  2. Aan de hand van uw antwoorden selecteren we een aantal bedden waarvan wij denken dat deze zullen voldoen aan uw eisen, op deze bedden mag u proef liggen;
  3. Wij lichten u tijdens het proef liggen per bed toe wat de bijzondere eigenschappen ervan zijn;
  4. Nadat in samenspraak de keuze is gemaakt voor één van de bedden stellen wij deze geheel samen naar uw wensen;
  5. Wij maken voor u een passend voorstel;
  6. We komen het bed vakkundig bij u plaatsen;
  7. De nazorg.

1. De vragen

Om een goed idee te krijgen van wat u wensen zijn, stellen wij u flink aantal vragen zoals:
-          Waar moet uw bed aan voldoen?
-          Ligt u liever harder of juist wat zachter?
-          Heeft u het snel koud of juist te warm?
-          Heeft u lichamelijke klachten? Denk hierbij aan uw rug, uw nek enzovoorts;
-          Heeft  u voorkeur voor een bepaald merk?
-          Als u een voorkeur heeft voor een bepaald slaapsysteem, zoals een boxspring, waarom is er deze voorkeur?
-          Heeft u een idee wat u wilt investeren in uw bed?

Afhankelijk van de antwoorden die u geeft op deze vragen kunnen wij ervoor kiezen om op bepaalde zaken nog wat verder in te gaan. Hierdoor zorgen we ervoor dat het advies wat u krijgt nog beter toegespitst is op uw wensen.

Naast de door ons gestelde vragen bent u ten allen tijde vrij om ook vragen aan óns te stellen. Dit kan natuurlijk tijdens het gesprek, maar wanneer u thuis nog een vraag te binnen schiet bent u van harte uitgenodigd om deze alsnog te stellen. Met de antwoorden op deze vragen ontstaat er een beeld van het slaapsysteem wat bij u past.

“Wij kunnen u een beter advies geven, als we weten wat uw wensen zijn.”

2. U gaat op een aantal slaap systemen proef liggen

Aan de hand van de door u  gegeven antwoorden selecteren wij voor u enkele passende modellen. Binnen onze showroom zijn er erg veel mogelijkheden, we gaan deze echter niet allemaal één voor één uitproberen. We kiezen ervoor om een aantal gemiddelde bedden te proberen van verschillende leveranciers. Dit uiteraard aansluitend met de wensen die u ons heeft uitgelegd.
Tijdens het proef liggen op de verschillende slaapsystemen kijken wij HOE u op bed ligt. Voor een correcte slaaphouding is het belangrijk dat u zoveel mogelijk recht komt te liggen op uw nieuwe bed. Onder recht liggen verstaan wij dat u de juiste lighouding op het bed heeft, oftewel dat u ruggenwervel een zo recht als mogelijk lijn is van de bekken tot aan de nek.

Wat is recht liggen precies?
Met recht liggen bedoelen wij dat uw ruggenwervel een zo recht mogelijke lijn vormt van het staartbeen tot aan de nek, als op uw zij slaapt. Voor rugslapers is het belangrijk dat de onderrug goed ondersteund wordt. Voor personen die op hun buik slapen adviseren we een wat harder matras, zodat de rug wat om hoog geduwd wordt. Wij adviseren u om, als dat mogelijk is, van slaaphouding te veranderen wanneer u op uw rug of op uw buik slaapt.

Slaaphouding, Slaapspecialist van der Schuit

Naast het feit dat het voor ons belangrijk is dat u in een goede slaaphouding komt te liggen op uw nieuwe bed, vinden wij het ook belangrijk dat u lekker ligt. Het komt wel eens voor dat wij vinden dat een klant een correcte slaaphouding heeft op een bepaald slaapsysteem maar de klant zelf vindt dat hij of zij niet lekker ligt. Door kleine wijzigingen aan het slaapsysteem te maken zorgen wij ervoor dat u als klant zowel “correct” als “lekker” ligt.

Een van de meest onderschatte elementen van een correcte slaaphouding is het kussen. Deze is sterk van invloed op de manier waarop u op het bed ligt. Tijdens het proef liggen adviseren wij dan ook vaak een bijpassend kussen.

“Meten is weten, we testen een aantal modellen zodat we weten wat uw voorkeuren zijn!”

3. De eigenschappen van het slaapsysteem

Tijdens het testen van de bedden benoemen wij van elk type slaapsysteem de eigenschappen. Wij willen u graag een zo volledig mogelijk en eerlijk en oprecht advies geven.
Wanneer tijdens het adviesgesprek er getwijfeld wordt welk model het beste aansluit op uw wensen dan kan de adviseur u goed toelichten welke eigenschappen een slaapsysteem bevat. In sommige gevallen kan het voorkomen dat een er twee mogelijkheden zijn die goed aansluiten op grotendeels van de wensen. U ligt op beiden goed op en ze voelen ook nog eens prettig aan. Tijdens de vragenronde heeft u echter aangegeven dat u het snel warm heeft en uw nieuwe bed goed moet ventileren. Onze adviseur kan u in dit geval goed vertellen welke van de twee opties hierop het beste aansluit. Ieder model heeft zijn voor- en nadelen, ook deze worden door onze adviseurs benoemd tijdens het gesprek.

“Wij vinden het erg belangrijk u een eerlijk advies te geven, zodoende dat wij dan ook de nadelen van het bed benoemen.”

4. Het samenstellen van uw nieuwe bed

Nadat we de verschillende mogelijkheden hebben geprobeerd en duidelijk hebben benoemd wat de voor- en nadelen zijn, komen we na het testen bij het bed wat het beste bij u past. 
De volgende stap is om dit bed ook verder totaal aan te passen op uw wensen. We gaan onder andere de kleur bepalen, het eventuele hoofdbord kiezen, de maat van het bed contoleren en bespreken of u nog bijkomende producten nodig heeft of zou willen. U kunt hier bij denken aan moltons, dekbedden, hoeslakens, overtrekken en nachtkastjes.  

“Naast goed liggen, moet uw nieuwe bed ook mooi zijn”

5.     Het voorstel

Nadat we uw nieuwe bed compleet hebben samengesteld willen wij u graag een passend voorstel doen. We schrijven de gemaakte keuzes compleet uit op een offerteformulier. Op dit formulier worden alle zaken puntsgewijs benoemd. We doen dit duidelijk en overzichtelijk zodat voor u en voor ons duidelijk is wat uw wensen zijn en wat de prijs is die hiervoor overeengekomen wordt. 
Wij zijn ons er van bewust dat we in een tijd leven die er soms om vraagt om de klant een zeer aantrekkelijk voorstel te doen! De ene klant komen wij u tegemoet in de aanschafprijs van het slaapsysteem. Maar ook op het gebied van overige zaken kunnen wij u een passend aanbod doen. Zo hebben wij de mogelijkheid om uw oude bed te demonteren en af te voeren voor u.

“We doen u graag een goed en duidelijk voorstel”

6.     De levering

Na ondertekening van de offerte zullen wij ervoor gaan zorgen dat het door u bestelde slaapsysteem door onze leveranciers gemaakt gaat worden. De levertijd van de bedden is verschillend, maar we kunnen er wel van uitgaan dat het niet langer is dan 6 weken, in sommige gevallen kan het bed zelfs  binnen een week geleverd worden! 
Nadat uw nieuwe bed bij ons geleverd wordt nemen wij contact met u op voor de bezorgafspraak. Wij vertellen u niet wanneer wij komen, maar wij vragen of het uitkomt op een bepaalde datum en tijd. Mocht u dat niet schikken, plannen we een andere dag in! 
Het nieuwe bed wordt compleet gemonteerd op de met u afgesproken tijdstip, afhankelijk van het type bed is dat vaak binnen een uur gedaan door ons professionele team. Nadat het bed is gemonteerd nemen de monteurs het verpakkingsmateriaal weer mee! De betaling van uw bed dient te gebeuren bij levering. Dit kan contact of desgewenst per pin gedaan worden.

 “U heeft totaal geen zorgen te hebben, ons professionele team zorgt voor uw goede nachtrust!”

7.     De nazorg

Wat als u na aankoop van uw bed niet helemaal tevreden bent? LAAT HET ONS HET WETEN! 
Mocht u niet helemaal tevreden zijn, willen wij dat graag weten. Al denkt u, ach het is wat kleins, willen wij dat even goed weten. Wij willen namelijk dat u 100% tevreden met uw aankoop. Wij komen graag nog eens kijken naar uw bed als u twijfelt, of het dan gaat om een beschadiging of omdat u niet lekker ligt!

“Het klinkt als een cliché, maar wij zijn pas tevreden, als u dat bent!”