Heeft u een vraag? NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP! Tel: 0345-581835

U bent hier:
Wintertijd slaapprobleem

Wintertijd slaapprobleem 

Afgelopen zondag is de klok een uur teruggegaan. Dat betekent een uurtje extra slapen maar dat kan ook nadelen met zich mee hebben, want je slaapritme kan door de war raken. Wij geven u een paar tips zodat u of uw kinderen sneller aan de wintertijd kunnen wennen .  

Biologische klok 

Iedereen heeft een biologische klok die zegt wanneer u wilt slapen, wakker worden of wilt eten. Wanneer de tijd veranderd gaat je biologische klok verkeerd lopen. De ene persoon raakt er na een dag al gewend, bij de andere kan het wat langer duren.   

Tips voor wintertijd slaapprobleem 

  1. Sla na het opstaan, de gordijnen open. Zo krijgt uw lichaam het gevoel dat de dag is begonnen.  
  2. Zorg ervoor dat u veel buiten komt, daarvan krijgt u vitamine D en voel u veel meer fit. 
  3. Probeer één uur voor het slapen niet naar beeldschermen te kijken . Want beeldschermen geeft een kunstmatige licht af waardoor uw lichaam denkt dat het nog licht is. 
  4. Probeer zo veel mogelijk te bewegen en sporten hierdoor gaat uw lichaam endorfine maken waardoor u meer fit voelt.